Lehrer*innenbildung für die Schule der Migrationsgesellschaft. Verknüpfung von Theorie und Praxis an der Universität Bremen, mit besonderer Berücksichtigung des Seiteneinstiegs in das deutschsprachige Bildungssystem
Internationale Tagung: „Kommts mit oder kommt mit? Ajde, haide! Aneignung und Vermittlung des Deutschen innerhalb von deutscher und mehrsprachiger Variation“
„Krieg und Frieden“ im Schulunterricht – Konfliktanalyse aus dem internationalen System. Fachwissenschaftliche Betrachtung und fachdidaktische Umsetzung am Beispiel der Ukraine
4. Enquete. Zukunft trotz(t) Herkunft. „Arme Schulen – reiche Schulen“ – Mehr Mittel für Schulstandorte mit einer hohen Zahl an sozial benachteiligten SchülerInnen
Wir verwenden Cookies, um Inhalte zu personalisieren, Funktionen für soziale Medien anbieten zu können und die Zugriffe auf unsere Website zu analysieren. OKmehr erfahren
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.